Η φωτογραφία είναι το ημερολόγιό μου γραμμένο με φως. Είναι η συμμετοχή μου στήν καθημερινή ζωή.
Αντωνης Πριονας:Την ίδια συμβολή με αυτούς που γράφουν ιστορία έχουν και αυτοί που...την καταγράφουν.
Παναγιωτης Τοκπασιδης:Το μονο που μενει απ'το ποδοσφαιρο,φωτογραφιες και αναμνήσεις

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Διαφήμιση στο Facebook, στο Google Adwords ή στο Bing; Ποιο είναι καλύτερο για μικρές επιχειρήσεις;

της Σωτηρίας Γεροχειμώνα*
Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν κατά κανόνα μικρό προϋπολογισμό για τη διαδικτυακή προβολή τους και οι διαφημιστικές πλατφόρμες του Facebook, του Google Adwords και του Bing είναι αυτές που γενικά προτείνονται. Κάθε μία από τις πλατφόρμες αυτές έχει τα συν και τα πλην της, όπως θα δούμε στη συνέχεια.
Γιατί Facebook
Κάθε ημέρα δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook, καθιστώντας το τον πιο πολυχρησιμοποιημένο δικτυακό τόπο στον κόσμο. Η διαφήμιση στο Facebook μπορεί να γίνει στοχευμένα βάση των ενδιαφερόντων και της διαδικτυακής συμπεριφοράς των χρηστών, επιτυγχάνοντας υψηλή αξία (value for money) και επιστροφή της διαφημιστικής επένδυσης (return on investment). Επιπλέον, η παρουσίαση των διαφημίσεων στο Facebook γίνεται ομαλά στη ροή αναρτήσεων, επιτυγχάνοντας καλύτερα ανταπόκριση. Τέλος, το Facebook παρέχει εξαιρετικά εργαλεία και δυνατότητες για τμηματοποίηση (segmentation) των καταναλωτών, με βάση τα ενδιαφέροντα, την ηλικία, την περιοχή κ.ο.κ.
Γιατί Adwords
Πλεονέκτημα του Google Adwords είναι ότι η διαφήμιση εμφανίζεται στις αναζητήσεις της Google, της πλέον δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης και από εκεί που ξεκινούν τις αναζητήσεις τους δισεκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά. Η Google παρέχει μία ποικιλία από διαφημιστικά μοτίβο, ενώ διαθέτει δυνατότητες στόχευσης (targeting) ανά περιοχή, ώρα, γλώσσα, συσκευή και δημογραφικά στοιχεία. Το Adwords είναι αναμφίβολα μία διαφημιστική πλατφόρμα από την οποία δεν μπορεί να λείπει μία μικρή επιχείρηση, ειδικά από το χώρο του τουρισμού.
Γιατί Bing
Το Bing είναι λιγότερο δημοφιλές και μικρότερο από το Adwords, αλλά αυτό το καθιστά ιδανική επιλογή, καθώς υπάρχει μικρότερος διαφημιστικός ανταγωνισμός. Έτσι, με λιγότερα χρήματα, μπορεί να προβάλουμε τη διαφήμισή μας και να έχουμε τον ίδιο αριθμό χρηστών που επηρεάζονται από αυτήν. Ενδεικτικά το διαφημιστικό κόστος στο Bing μπορεί να είναι και το 50% του κόστους στο Adwords, στοιχείο σημαντικό για το περιορισμένο budget μίας μικρής επιχείρησης. Επιπρόσθετα, το Bing διαθέτει ορισμένα χαρακτηριστικά στόχευσης που παρέχουν καλύτερο έλεγχο σε σχέση με τα αντίστοιχα του Adwords.

Συμπερασματικά, όσο μικρό κι εάν είναι το διαφημιστικό budget της επιχείρησής μας, δεν πρέπει να αγνοήσει καμία από τις παραπάνω πλατφόρμες, προκειμένου να επιτύχει το μεγαλύτερο ποσοστό έκθεσης στους καταναλωτές που την ενδιαφέρουν. Εκμεταλλευόμενοι τα θετικά χαρακτηριστικά της κάθε πλατφόρμας, μπορούμε να συμπληρώσουμε τις αδυναμίες των υπολοίπων, πάντα διατηρώντας χαμηλά το συνολικό διαφημιστικό κονδύλι μας.

(*) Η Σωτηρία Γεροχειμώνα έχει πτυχίο φιλοσοφίας από ιταλικό πανεπιστήμιο, πτυχίο ελληνικού πολιτισμού από ελληνικό πανεπιστήμιο και Μ.Sc. στη διοίκηση τουριστικών επιχειρήσεων, ενώ διαθέτει πιστοποιήσεις και εκτεταμένη εμπειρία σε θέματα προτύπων ποιότητας. Έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, για θέματα τουρισμού και πολιτιστικής κληρονομιάς με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους, τον Δήμο Πλατανιά και τον Δήμο Χανίων .