Η φωτογραφία είναι το ημερολόγιό μου γραμμένο με φως. Είναι η συμμετοχή μου στήν καθημερινή ζωή.
Αντωνης Πριονας:Την ίδια συμβολή με αυτούς που γράφουν ιστορία έχουν και αυτοί που...την καταγράφουν.
Παναγιωτης Τοκπασιδης:Το μονο που μενει απ'το ποδοσφαιρο,φωτογραφιες και αναμνήσεις

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013

Ι. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ «ΕΥΡΙΠΕΙΑ 2013»

Ι. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ «ΕΥΡΙΠΕΙΑ 2013»
Στα πλαίσια των πολιτιστικών εκδηλώσεων «ΕΥΡΙΠΕΙΑ 2013, που διοργανώνει  ο  Δημοτικός Οργανισμός Άθλησης, Πολιτισμού & Περιβάλλοντος Χαλκίδας (ΔΟΑΠΠΕΧ), θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω θεατρικές παραστάσεις:

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ώρα 21:00, Θέατρο Ορέστη Μακρή (Πάρκο Λαού)
Πλαίσιο κειμένου:  Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης στα πλαίσια της καλλιτεχνικής του δραστηριότητας για το καλοκαίρι του 2013 θα παρουσιάσει στη Χαλκίδα, την κωμωδία των  Α.Σακελλάριου - Χ. Γιαννακόπουλου «Υπάρχει και φιλότιμο», σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου.

Τιμή Εισιτηρίων:
·        Γενική είσοδος:  15 €  
·        Φοιτητικό, Μαθητικό, Παιδικό, Άνεργοι (με κάρτα ΟΑΕΔ), Τρίτεκνοι (με επίδειξη κάρτας και ταυτότητας), Πολύτεκνοι 10€
·        ΑμεΑ πάνω από 80% (με επίδειξη κάρτας)- ΔΩΡΕΑΝ
·        Ισχύουν και εισιτήρια  του ΟΓΑ
Προπώληση Εισιτηρίων: Δημοτικός Κιν/Φος ΡΕΞ,  ώρες: 09:30-14:30 & 18:00-23:00
και στο Θέατρο Ορέστη Μακρή 2 ώρες πριν από την έναρξη της παράστασης

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία : Γιάννης Μπέζος
Σκηνικά-Κοστούμια-Φωτισμοί: Αντώνης Χαλκιάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δάφνη Σταυροπούλου
ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΡΤΣΑΛΑΚΗΣ: Ανδρέας Μαυρογιαλούρος
ΤΑΚΗΣ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ: Θόδωρος Γκρουέζας
ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗΣ: Γιώργος, ο ιδιαίτερος
ΤΑΣΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ: Πανάγος
ΕΥΓΕΝΙΑ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ: Αλίκη Μαυρογιαλούρου
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΟΡΜΑΪΝΗΣ: Κώστας Σιλυβριώτης
ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΔΑΚΗ: Νάντα Μαυρογιαλούρου
ΝΙΚΟΣ ΣΚΟΥΛΑΣ: Σωτήρης
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΝΑΚΑ:  Λάμπαινα
ΕΛΕΝΗ ΤΣΙΜΠΡΙΚΙΔΟΥ: Λώρα Σιλυβριώτη-Κατίνα
ΗΛΙΑΣ ΜΙΧΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ:  Σωφέρ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Ένας υπουργός μιας προδικτατορικής κυβέρνησης, προσγειώνεται ανώμαλα όταν διαπιστώνει πόσο μακριά βρίσκεται από τα προβλήματα του "λαού" που τόσο εύκολα επικαλείται κάθε τόσο και κυρίως από τη συμπεριφορά των παρατρεχάμενών του που εκμεταλλεύονται την θέση τους για προσωπικό όφελος. Η κατάληξη είναι η παραίτηση και η αλλαγή συμπεριφοράς ακόμα και μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Όλα αυτά  φυσικά μέσα από ιδιαίτερα κωμικές καταστάσεις αλλά δυστυχώς πάντα επίκαιρες!

ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, ώρα 21:00, Θέατρο Ορέστη Μακρή (Πάρκο Λαού)
Πλαίσιο κειμένου:  Ένα κορυφαίο έργο της αρχαίας ελληνικής δραματικής τέχνης περιλαμβάνεται στο καλοκαιρινό  πρόγραμμα του ΔΗΠΕΘΕ ΚΟΖΑΝΗΣ: «Ο ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ»  – το πρώτο έργο από την τριλογία του  Αισχύλου ΟΡΕΣΤΕΙΑ, την μοναδική τριλογία που διασώθηκε ολόκληρη και που   λειτουργεί ως σημείο πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με την δύναμη και την αρτιότητα του ποιητικού της μεγαλείου.


Τιμή Εισιτηρίων:
·        Γενική είσοδος:  17 €  
·        Φοιτητικό, Μαθητικό, Άνεργοι (με κάρτα ΟΑΕΔ), Πολύτεκνοι 12€
·        Ισχύουν και εισιτήρια  του ΟΓΑ
Προπώληση Εισιτηρίων: Δημοτικός Κιν/Φος ΡΕΞ,  ώρες: 09:30-14:30 & 18:00-23:00
και στο Θέατρο Ορέστη Μακρή 2 ώρες πριν από την έναρξη της παράστασης

ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ./ΔΙΑΝΟΜΗ
ΚΛΥΤΑΙΜΗΣΤΡΑ : ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΙΑ ΚΑΡΑΜΠΕΤΗ   
ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ      :ΜΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ             
ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ        :ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΗΜΟΥ                 
ΑΙΓΙΣΘΟΣ              :ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΙΣΜΠΙΚΗΣ            
ΚΗΡΥΚΑΣ             :ΘΕΜΗΣ ΠΑΝΟΥ             
ΦΥΛΑΚΑΣ             :ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΑΛΑΚΑΤΕΒΑΚΗΣ      
ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ (Με αλφαβητική σειρά):
                                  ΘΥΜΙΟΣ ΚΟΥΚΙΟΣ                     
                                  ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΟΥΛΑΚΟΣ                
                                  KΡΙΣ ΡΑΝΤΑΝΟΦ                      
                                  ΚΩΣΤΑΣ ΦΑΛΕΛΑΚΗΣ                
                                  ΜΕΝΕΛΑΟΣ  ΧΑΖΑΡΑΚΗΣ       
ΚΛΑΡΙΝETΟ            : XΡΗΣΤΟΣ ΚΑΛΚΑΝΗΣ  
               ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ             :  ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ   
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ             :  ΝΙΚΑΙΤΗ ΚΟΝΤΟΥΡΗ          
ΣΚΗΝΙΚΑ - ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ  : ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΣΑΣ                 
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: ΣΟΦΙΑ ΚΑΜΑΓΙΑΝΝΗ         
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ               : ΕΡΜΗΣ ΜΑΛΚΟΤΣΗΣ           
ΦΩΤΙΣΜΟΙ                   : ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΝΤΕΚΩ              
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ-ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ :ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ    
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ :ΔΩΡΑ  ΓΑΖΗ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ :ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ

Αυτό το καλοκαίρι, με σεβασμό στον τρόπο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου διδάσκει σε έναν θίασο εκλεκτών ηθοποιών η Νικαίτη Κοντούρη.
 
«Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος -σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Έπη – στηρίζει τον δραματικό άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με τον χαρακτήρα  της Κλυταιμήστρας ως αρχετυπικής   μητριαρχικής  persona , και η δεύτερη με τη θυσία της Ιφιγένειας.
Το βράδυ που ο βασιλιάς Αγαμέμνων επιστρέφει στο Άργος νικητής, έπειτα από τον δεκαετή Τρωϊκό πόλεμο, έχοντας μαζί  την ιέρεια του Απόλλωνα Κασσάνδρα ως σκλάβα κι ερωμένη του, η βασίλισσα Κλυταιμνήστρα  θα τον υποδεχτεί στο παλάτι. Αργότερα, μέσα στη νύχτα, η Κλυταιμνήστρα θα σφάξει με τα ίδια της τα χέρια τον σύζυγό της και την μάντισσα,  έχοντας στο πλευρό της τον εραστή της Αίγισθο.
 Για τον Αισχύλο, η θυσία της κόρης του Ιφιγένειας από τον Αγαμέμνονα προκειμένου να εξευμενίσει τους θεούς και να οδηγήσουν αυτόν και το Ελληνικό στράτευμα στην Τροία, είναι και ο ισχυρότερος  λόγος για την βασίλισσα Κλυταιμήστρα  να κρατήσει άσβεστο το μίσος ενάντια στον Αγαμέμνονα και  να  κατακρεουργήσει, αυτόν και την ερωμένη του Κασσάνδρα.
Στον «Αγαμέμνονα», η ιστορία των προσώπων είναι γνωστή κι αυτό κάνει το έργο εξαιρετικά οικείο. Κι εδώ όπως και γενικότερα στην Αισχύλεια Τραγωδία,  την συλλογική συνείδηση του ανθρώπου που χαρακτηρίζεται  από Θεοσέβεια και Θεοφοβία εκφράζει ο Χορός.

ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΕΡΠΗΣ
 
 Στην συγκλονιστική ποιητική δημιουργία του Αισχύλου, αναγνωρίζουμε την τάξη των παλαιών Αρχών και των αρχαίων Θεών  του κόσμου, που ορίζουν και τιμωρούν την ‘Υβριν. Οι ήρωες της τραγωδίας συνθλίβονται από το βάρος της Ευθύνης που φέρουν και ταυτόχρονα την  Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να υπερβεί το πεπρωμένο της..».