Η φωτογραφία είναι το ημερολόγιό μου γραμμένο με φως. Είναι η συμμετοχή μου στήν καθημερινή ζωή.
Αντωνης Πριονας:Την ίδια συμβολή με αυτούς που γράφουν ιστορία έχουν και αυτοί που...την καταγράφουν.
Παναγιωτης Τοκπασιδης:Το μονο που μενει απ'το ποδοσφαιρο,φωτογραφιες και αναμνήσεις

Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

3ημερη επίσκεψη μαθητών του 4ου Γυμνασίου Χαλκίδας στο νησί των Σπετσών.

ΘΕΜΑ : 3ημερη επίσκεψη μαθητών του Πολιτιστικού Προγράμματος του 4ου Γυμνασίου
Χαλκίδας στο νησί των Σπετσών.

Σας ενημερώνουμε ότι αντιπροσωπεία 4Ο μαθητών του 4ου Γυμνασίου Χαλκίδας ( Β΄ & Γ΄ Τάξη ), μαζί με τέσσερεις συνοδούς καθηγητές, τους : Καπεντζώνη Ανδρέα ( Διευθυντή ) – Παρασκευά Ιωάννη – Παπαδιόχου Σοφία - Τράπκου Χαρά, επισκέφθηκαν για τρεις (3) ημέρες, 8 / 9 κ 10 Απριλίου το νησί των Σπετσών με βάσει ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα που υλοποιήθηκε την τρέχουσα σχολική χρονιά με θέμα ‘’ Καρνάγια κ Ταρσανάδες, Ναυτικά επαγγέλματα που χάνονται’’ .
Η αποστολή έφθασε στις Σπέτσες οδικός μέσω Κόστα και από εκεί διεκπεραιώθηκε στο νησί με ναυλωμένο πλοιάριο. Στη συνέχεια τακτοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο του νησιού και ύστερα από το γεύμα και μια μικρή ξεκούραση, επισκέφθηκαν...
στο ΒΑ άκρο του νησιού το Φάρο, ένα διατηρητέο κτίσμα που χρονολογείται από το 837 αφού είναι ο δεύτερος Φάρος που λειτούργησε στην Ελλάδα. Οι μαθητές ενημερώθηκαν αναλυτικά για την σύγχρονη δομή και λειτουργία του Φάρου, αλλά και για τον παλαιό τρόπο λειτουργίας από τον υπεύθυνο κ Σταμάτη Μπατζάβαλη Κελευστή του ΠΝ. Κατόπιν επισκέφθηκαν την Φαροικία που αποτελούσε το μόνιμο τόπο διαμονής του Φαροφύλακα μέχρι να γίνουν αυτόματες οι εγκαταστάσεις και ανέβηκαν ένας – ένας με μεγάλη προσοχή την εσωτερική σκάλα που οδηγούσε στην κορυφή του Φάρου, όπου ενημερώθηκαν για τα μηχανήματα που υπάρχουν εκεί, και εντυπωσιάστηκαν δε από την υπέροχη θέα. Πριν αποχωρήσουν αντάλλαξαν αναμνηστικές πλακέτες με τον υπεύθυνο του Φάρου. Τέλος το υπόλοιπο της ημέρας έκλεισε με δείπνο και νυχτερινή περιήγηση στην πόλη των Σπετσών.
Την επόμενη ημέρα οι μαθητές από νωρίς πεζοί μετέβησαν στο Παλαιό Λιμάνι όπου βρίσκονταν όλα τα Καρνάγια και οι Ταρσανάδες στο νησί, για την υλοποίηση του Πολιτιστικού Προγράμματος που χειρίζονταν την σχολική χρονιά. Στην πορεία τους θαύμασαν τα παλαιά αρχοντικά και εντυπωσιάσθηκαν από την γραφικότητα και την ομορφιά του νησιού. Στο χώρο εργασίας των καραβομαραγκών οι μαθητές παρέμειναν ως αργά το μεσημέρι επισκεπτόμενοι εκ περιτροπής τρία (3) καρνάγια, και κυρίως αυτό του κ Κλείσα Ιωάννη όπου και χρονοτρίβησαν καθώς είχαν μια διεξοδική ανάλυση από τον ιδιοκτήτη για το τι εργασίες επιτελούνται, πως γίνεται η προεργασία κοπής των ξύλων, πως τα επεξεργάζονται πριν την τοποθέτηση τους, πως γίνεται η εφαρμογής τους και τι εργασίες ακολουθούν έως και την ολοκλήρωση ενός ξύλινου σκάφους. Στο συγκεκριμένο χώρο σε αντίθεση με τα άλλα καρνάγια που είχαν σχεδόν ολοκληρώσει τις εργασίες των στα σκάφη που ήταν στα υποστυλώματα, υπήρχαν τουλάχιστο 5 σκαριά διαφορετικών τύπων και μήκους που ήταν υπό κατασκευή ή γενική ετήσια επισκευή. Στοιχείο που έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να δουν από κοντά τα διάφορα στάδια εργασίας αυτών, έχοντας μια έγκυρη ανάλυση του είδους των εργασιών από ειδικό, καθώς ανέβηκαν σε αυτά και ξεναγήθηκαν ανά ομάδες λεπτομερώς. Οι μαθητές έβγαλαν αρκετές φωτογραφίες καθώς αποτελούν στοιχείο χρήσιμο για την ολοκλήρωση των εργασιών τους. Το υπόλοιπο της ημέρας καταναλώθηκε σε γεύμα – ξεκούραση – δείπνο και νυχτερινή περιήγηση της πόλεως και νυχτερινή ξενάγηση με θαλάσσια ταξί.
Την τελευταία ημέρα η αποστολή επισκέφθηκε διάφορα μουσεία και εντύπωση προκάλεσε στους μαθητές το σπίτι της Μπουμπουλίνας που έχει μετατραπεί σε ιδιωτικό μουσείο. Ξεναγήθηκαν σε όλους τους χώρους αφού πρώτα είχε γίνει μια σχετική ιστορική ενημέρωση από τον σημερινό ιδιοκτήτη του σπιτιού και απόγονο της οικογένειας. Τόσο εκεί όσο και στα καρνάγια, συνειδητοποίησαν με δέος, ότι είναι παρόντες σε χώρους της νεότερης ιστορίας μας καθώς στα καρνάγια των Σπετσών που κάποιο από αυτά που υπάρχουν εκεί, έχει την λειτουργία του στο ίδιο χώρο από το 1780, και μάλιστα σε ένα από αυτά κατασκευάστηκε το πρώτο πολεμικό πλοίο της Επανάστασης του 1821 το οποίο ανήκε στην Μπουμπουλίνα με το όνομα Αγαμέμνων.

Αφού στην συνέχεια τελείωσαν το γεύμα τους με πλοιάριο μετέβησαν στην Κόστα από όπου και αναχώρησαν για την Χαλκίδα. Στην επιστροφή τους σταμάτησαν στα Ίσθμια όπου υπάρχει η κινητή γέφυρα η οποία βυθίζεται 30 πόδια ( 10μ ) όταν διέρχεται πλοίο από τον Ισθμό της Κορίνθου. Ήταν δε τυχεροί καθώς η ενημέρωση που είχαμε από το Λιμεναρχείο Κορίνθου για την ώρα διέλευσης πλοίου ήταν ακριβής και μπόρεσαν να παρακολουθήσουν την λειτουργία της. Αργά το βράδυ επέστρεψαν στην Χαλκίδα έχοντας αρκετές εμπειρίες αποκομίσει από την 3ημερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο νησί των Σπετσών, όπου ως μαθητές άφησαν τις καλύτερες των εντυπώσεων από οργάνωση και συμπεριφορά.
Οι συνοδοί καθηγητές αισθάνονται την ανάγκη να ευχαριστήσουν τον υπεύθυνο του Μουσείου Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα για την άψογη ξενάγηση, τον υπεύθυνο Φαροφύλακα Μπατζάβαλη Σ., τον ιδιοκτήτη του καρνάγιου κ Κλείσα Ι. αλλά και τον ιδιοκτήτη του Ξενοδοχείου ‘’Ρουμανης’’ που διέμενε η αποστολή, για την εξυπηρέτηση, την ζεστή φιλοξενία και την οικειότητα που επέδειξαν κατά την παραμονή μας στους χώρους των.